Sütik: Honlapunkon sütiket alkalmazunk. Olvass tovább a sütikről itt. Bezár
Bezár
You have changed campaigns but your basket has not changed.
You have changed campaigns hence your basket has updated accordingly.

10 tipp, hogy legyőzd a tavaszi fáradtságot

Szelektáld a ruháidat, találkozz a barátaiddal, kezdj el sportolni, igyál több vizet, és búcsúzz el a cukortól! Ezek a legjobb módszerek, hogy feltöltsd magad energiával a tavasz beköszöntével. Most megtudhatod, mit tehetsz még azért, hogy remekül érezd magad, és búcsút ints a tavaszi búskomorságnak.

Ki kellene csattannod az energiától, ehelyett inkább visszamásznál az ágyba és csak aludnál. Február vége és március eleje különösen nehéz időszak sokak számára. A kötelezettségeink nem változnak, a fáradtság megakadályoz bennünket abban, hogy kiélvezzük a tavasz első napjait. Szerencsére van erre gyors megoldás!

 


1. Könnyíts az étrendeden

Télen nehezebb ételeket fogyasztunk; úgy tartják, hogy a kalóriában gazdag ételek melegítenek fel a legjobban télvíz idején. A Karácsony és a farsangi időszak tökéletes kifogást jelentenek a nassolásra. Édességek, földimogyoró, sült krumpli – a vigasz ételek nyújtotta bűnös élvezetnek sok formája van. A hatásai között szerepel a hangulatromlás, az izomfájdalom, a fejfájás, a gyengeség és az aluszékonyság. A test így jelzi a csökkent magnézium-, vas-, vitamin- és ásványi anyag szintet. A megfelelő táplálkozással gyorsan segíthetünk mindezeken.

Próbáld ki reggelire a zabkását! Már előző este elkészítheted, így reggel elég csak hozzáadnod egy kis forró tejet, és már kész is tápláló, meleg étel! A zabpehelyhez remekül passzolnak a gyümölcsök, legyen akár frissek vagy fagyasztottak. Próbáld csökkenteni a fehér kenyér-fogyasztást, inkább vegyél helyette teljes kiőrlésű pékárut. Az étkezések között az édességet helyettesítsd gyümölccsel vagy néhány szem mandulával. Ebédre válassz levest vagy salátát. Esténként próbálj meg nem túl sokat enni. Nem kell éhesen lefeküdnöd, de a túlzásba vitt evés még rosszabbat tesz. Ha néhány napig ezt a diétát követed, jelentős hangulatjavulást fogsz tapasztalni.

2. Igyál vizet!

Télen kevésbé érezzük a szomjúságot, mint nyáron. Egy bögre forró tea is elég volt talán néhány órára – de a szervezetednek kevés volt, főleg akkor, ha zárt, fűtött vagy lég-kondicionált szobában ültél. A tea és a kávé nem helyettesít más folyadékot, még akkor sem, ha a koffeinre az ingadozó vérnyomásod kiegyenlítéséhez van szükséged. Évszaktól függetlenül napi 1,5-2 liter folyadékot igyál! Ennek 30%-át az étkezésekkel viszed be, a maradék 1-1,4 litert folyadék formájában iszod meg. A nem megfelelő folyadékbevitel fáradttá és dekoncentrálttá tesz, lelassítja a reflexeidet, és fejfájást okoz. Igyál sűrűn, kis kortyokban, és lehetőség szerint ásványvizet. Ne feledd, a bőrödnek is jót teszel vele!

3. Kezdj el mozogni!

A tavasz a legmegfelelőbb időszak az új évi fogadalmak megvalósítására – így ha eddig nem tetted, akkor most vágj bele! Kezdd egyszerű dolgokkal, amelyek javíthatnak a hangulatodon. Ne erőltesd meg magad, heti két-három alkalommal végezd a gyakorlatokat. Ha gyalogolsz, akkor gyors tempóban tedd, vagy menj biciklivel munkába. Fokozatosan növeld a mozgás mennyiséget. Szerezz be egy fitneszórát, hogy figyelemmel tudd kísérni a fejlődésedet. Élvezz ki minden egyes kilométert! Készíts magadnak gyümölcsökből ízesített ásványvizet az edzéshez – nem csak tele van tartósítószer-mentes vitaminokkal, de feltölt energiával is.

 


Ha nehezedre esik motiválnod magad, hívj magaddal egy barátodat, hogy mozogjon együtt veled. Megoszthatod az edzésedet a Facebookon – ha nyilvánosan büszkélkedsz vele, az remek motivációt jelent a folytatásra. El sem hiszed, mennyi támogatást kapsz majd a kollégáidtól!

4. Kényeztesd magad egy miniszabival!

Ne várd meg a vakációval a nyarat! A testednek tavasszal is szüksége van némi pihenésre – ezt tartsd tiszteletben. Intézd utazási irodán keresztül az utat, vagy szervezd meg saját magadnak. A pénztárcád sem bánja majd, hiszen ez az olcsó utak szezonja. Ha nem tudsz kivenni néhány nap szabadságot, akkor próbálj meg elutazni akár csak egy hétvégére is. Kiruccanások akár csak közelbe is nagyon inspirálóak lehetnek. Keress érdekes programokat a lakóhelyed környékén is – lassan de biztosan elkezdődik a szabadtéri rendezvények ideje.

5. Dobd ki a már felesleges cuccaidat!

Bután hangzik, de ahelyett, hogy pihenésre bátorítanánk, inkább tavaszi nagytakarítást javaslunk. Kezdd a ruhásszekrényeddel! Pakold el a téli holmiijaidat, és használd ki ezt az alkalmat arra, hogy felmérd, milyen ruháid vannak. Egyszerű a szabály: ha nem viselted az elmúlt néhány szezon alatt, már sosem fogod felvenni. Ez főként a szezonális “kötelező darabokra” vonatkozik, amelyeket impulzívan vásároltál meg. A ruhatárad legyen időtálló és jó minőségű!

Legyen egy kardigánod, egy pár farmerod, néhány pólód, egy inged, egy klasszikus szabású szoknyád, nadrágod, egy zakód, és egy ruhád. Ezek adják az alapot. A többi ruhádat ezekkel párosítsd, majd próbáld fel a szetteket és közben érezd jól magad! Egész biztosan felfedezel majd néhány új stílust, amelyek tökéletesen illenek hozzád. Ne kötődj érzelmileg a maradékhoz – nincs rosszabb egy túlzsúfolt ruhásszekrénynél. És mi a teendő akkor, ha még a szelektálás után sem férnek el benne a ruhák? Van rá megoldás: húzd rá egy dobozos üdítő nyitófülét a vállfa kampójára – így még egy vállfát rá tudsz akasztani, ez pedig segít spórolni a hellyel.

Elismerheted, hogy a szekrényed kitakarítása annyira izgalmas volt, hogy tényleg sikerült kikapcsolódnod és tele voltál energiával. És mi a helyzet az ablakokkal? Ne fukarkodj önmagaddal – tedd fel a kedvenc zenédet, és folytasd a takarítást!

6. Lepd meg magad valamivel!

Egy kis jutalom csodákat tehet a hangulatoddal. Megérdemled! Különösen a tavaszi nagytakarítás és a sikeres edzés után. Nem szeretnénk támogatni a pazarlást, de… igazán rád fér egy új szemüveg vagy táska. Esetleg egy ékszer, amivel feldobhatod a ruhádat? A kis divatos nyaklánc tökéletes lenne! Itt az ideje, hogy felébresszük az érzékeidet is. A szaglásunk sokkal kifinomultabb tavasszal, mint télen, amikor a hideg levegő érzéketlenné teszi a szagló receptorokat. Válassz energizáló eau de toilette-et vagy parfümöt, mint például a Be Romantic vagy a Be Fun. Ez garantáltan jó kedvre derít majd!

 


Engedj meg magadnak egy kis pihenést. Egy nyugtató fürdő és némi tétlenség nem árt meg senkinek, sőt, fel tudja dobni a másnapodat! A fürdő után használj olyan kozmetikumokat, amelyek tele vannak valamennyi szükséges vitaminnal, és hidratálják a télen kiszáradt bőrt. Válaszd a Planet Spa testápolóit afrikai shea vajjal. Engedélyezz magadnak elegendő alvást. Ha télen hajlamos voltál későig fent maradni, most próbálj meg minden nap rendesen 8 órát aludni. Minél többet pihensz, annál jobban fogsz kinézni, és annál könnyebben le tudod dobni magadról a felesleges kilókat!

7. Olvass többet!

Szerezd be az újdonságokat, fald a bestsellereket, és olvass, amikor csak tudsz. A könyvek segítenek elszakadni a jelen problémáitól, és ezáltal megkönnyítik azt, hogy egészséges távolságot tartsunk tőlük. Az olvasástól jobban vág az agyad, javul a megértési készséged, bővül a szókincsed, és a munkádban is segít új ötleteket kitalálnod. A könyvek valóban inspirálnak!

8. Találkozz a barátaiddal!

A barátaiddal való időtöltés is ugyanilyen ösztönző lehet; a beszélgetés olyan emberekkel, akiket szeretsz, egészen biztosan feltölt energiával. Az ő elismerésük, dicséretük és támogatásuk megfizethetetlen – cserébe te se fukarkodj ezekkel! Semmi sem segít úgy a feltöltődésben, mint egy mosoly.

9. Tegyél valamit másokért

A másokon való segítés is egy módja annak, hogy jobb kedved legyen. Keress helyi szervezeteket vagy jótékonysági alapítványokat, és járj utána annak, hogyan tudnád segíteni a munkájukat. Vagy van esetleg olyan kezdeményezés, amelyet a szomszédjaiddal közösen indíthattok el? Győzd meg őket, hogy a lakóközösség együtt kérvényezze a háznál egy szabadtéri fitneszpark vagy játszótér építését. Bár ezek időigényes dolgok, arra inspirálnak majd, hogy az életed többi területén is ugyanilyen aktív legyél.

10. Tanulj új dolgokat!

Használd ki, hogy később sötétedik, és iratkozz be egy kurzusra. Mindig is meg akartál tanulni varrni? Akkor vágj bele! Keress a lakóhelyeden érdekes tanfolyamokat, vagy nézz oktató videókat a YouTube-on. Tanulj meg új nyelveket! Használhatsz erre ingyenes online kurzusokat is, és így akár otthon vagy útközben is gyakorolhatsz.

 

{{LoadedProducts[productId].Name}}
{{::LoadedProducts[productId].Name}}
{{::LoadedProducts[productId].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[productId].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[22073].Name}}
{{::LoadedProducts[22073].Name}}
{{::LoadedProducts[22073].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[22073].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[22116].Name}}
{{::LoadedProducts[22116].Name}}
{{::LoadedProducts[22116].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[22116].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[21044].Name}}
{{::LoadedProducts[21044].Name}}
{{::LoadedProducts[21044].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[21044].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[22071].Name}}
{{::LoadedProducts[22071].Name}}
{{::LoadedProducts[22071].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[22071].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[20491].Name}}
{{::LoadedProducts[20491].Name}}
{{::LoadedProducts[20491].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[20491].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[26093].Name}}
{{::LoadedProducts[26093].Name}}
{{::LoadedProducts[26093].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[26093].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[26518].Name}}
{{::LoadedProducts[26518].Name}}
{{::LoadedProducts[26518].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[26518].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[26092].Name}}
{{::LoadedProducts[26092].Name}}
{{::LoadedProducts[26092].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[26092].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[26123].Name}}
{{::LoadedProducts[26123].Name}}
{{::LoadedProducts[26123].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[26123].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[20510].Name}}
{{::LoadedProducts[20510].Name}}
{{::LoadedProducts[20510].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[20510].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[26084].Name}}
{{::LoadedProducts[26084].Name}}
{{::LoadedProducts[26084].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[26084].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[26085].Name}}
{{::LoadedProducts[26085].Name}}
{{::LoadedProducts[26085].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[26085].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[22050].Name}}
{{::LoadedProducts[22050].Name}}
{{::LoadedProducts[22050].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[22050].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

Oszd meg az ismerőseiddel

Többi cikk

{{::article.Title}}
{{::article.Title}}

{{UI.LoadingMessage}}
[View|Representative_Attach_Not_Available]