Sütik: Honlapunkon sütiket alkalmazunk. Olvass tovább a sütikről itt. Bezár
Bezár
You have changed campaigns but your basket has not changed.
You have changed campaigns hence your basket has updated accordingly.

Az AVON 130 éve – mese a szépségről és a szabadságról

Nehéz elképzelni, hogy milyen hosszú utat tett meg az AVON, és hogy az egész történet egyetlen férfival kezdődött, aki szerette a nőket, és elég bátor volt ahhoz, hogy szembeszálljon a sztereotípiákkal.

Ha a réges-régi prospektusokat nézegetjük, nehéz elképzelni, hogy milyen hosszú utat tett meg az Avon, és hogy az egész történet egyetlen férfival kezdődött, aki szerette a nőket, és elég bátor volt ahhoz, hogy szembeszálljon a sztereotípiákkal. Nem ismerős a történet? Tessék, most elolvashatod!   

1886-ban járunk, amikor a könyvkereskedő David McConnell megalapította a California Perfume Company nevű társaságot. Ebben az időben a nők nem rendelkeztek választójoggal – ez csak 34 évvel később adatott meg számukra – és többnyire otthon voltak, gyereket neveltek. A függetlenség és a szabadság elképzelhetetlen volt. Ennek ellenére David maga mellé vette az 50 éves férjes, kétgyermekes anyát, akit P.F.E. Albee-nek hívtak.  Mi állhatott a döntés hátterében? Ma már nehéz lenne megmondani, mindenesetre sikeres lépésnek bizonyult!

Gyöngyvirág, ciklámen és egy rakás szerencse!       

A vállalat első terméke a Little Perfume Dot Set névre keresztelt eau de toilette volt, ami öt illat – gyöngyvirág, ciklámen, vaníliavirág, fehér rózsa és jácint keverékéből készült.        

A termék és az értékesítés módja egyaránt találónak bizonyult: a nők mindig is szerettek volna szépek és ápoltak lenni, a közvetlen értékesítési módszer pedig a vásárlási döntések megkönnyítését szolgálta, különösen, ha az adott terméket egy másik nő ajánlotta.        

David élt a lehetőségekkel, és a vállalat gyorsan fejlődött. 1902-ben már 10 ezer tanácsadót alkalmazott, a fő gyártó létesítmény mellett laboratórium is üzemelt.          

Tovább, egyre tovább       

1914-ben a CPC a kanadai Montrealban is megkezdte tevékenységét, az 1920-as évek elejére az értékesítés volumene már az egymillió dollárt is elérte.            

Az Avon lógó először 1928-ban jelent meg. Az elnevezés a Stratford-on-Avon település folyójának nevére utal, amely David McConnell kedvenc írójának, William Shakespeare-nek volt a szülőhelye. A vállalat további fejlődését a globális nehézségek sem akadályozták: a nagy gazdasági világválság (a körülmények dacára az Avon értékesítése 70%-kal nőtt!) és a II. világháború sem állhatott a társaság útjába.            

1946-ban, az Avon megszületése után 60 évvel a vállalat tőzsdére lépett, a forgalma ekkor már 21 millió dollár volt!          

Amerika már nem elég!       

Az 50-es és a 60-as években az Avon újabb piacokat hódított meg. Mexikóban, Nagy-Britanniában, Nyugat-Németországban, Brazíliában, Izlandon, Ausztráliában, Olaszországban és Spanyolországban is működött. 1978-ban a képviselők száma már az 1 milliót is elérte, a teljes értékesítés pedig a 2 milliárd dollárt is meghaladta.           

1992-ben, a kommunizmus bukását követően az Avon Lengyelországban kezdte meg tevékenységét. Öt évvel később a garwolini gyárban megindult a termelés: a gyár a legnagyobb és legmodernebb kozmetikai üzemek egyikévé vált európai disztribúciós központtal. A Garwolinban előállított termékek a világ több mint 59 országában találnak vevőre.           

Jelenleg az Avon több mint 6 millió tanácsadóval dolgozik, közülük egyedül Lengyelországban 200 000 fő tevékenykedik! Mindez egyértelműen bizonyítja, hogy az Avon a világ legnagyobb kozmetikai vállalatainak egyike.    
        

Társadalmi részvétel        

A nők jogainak képviselete a vállalat egyik alapkövének számít. Az Avon nem csak szépségápolási termékek gyártásával foglalkozik, hanem pénzkereseti lehetőséget és az álmok megvalósítását is lehetővé teszi a nők számára. Nem csak a ráncok, hanem a mellrák és az otthoni erőszak ellen is küzd, miközben a nők anyagi függetlenségét is támogatja. Az Avon olyan vállalat, amelyik a szépséget nem csak a küszöbig szállítja, hanem ajtót is nyit hozzá. A tanácsadóink tevékenysége erre élő bizonyíték – az ő történetük önmagáért beszél.

Mi hisszük azt, hogy mindenki szép, és képes független, erős nővé válni. Mi nem vakon követjük a trendet, és nem hirdetünk XXS modelleket – számunkra nem ez az igazán lényeges. Ami számít, azt képviseljük mi – az egészséget, a szépséget és az erőt.         

Az Avon eddigi 130 éve a nők, a nőiesség, a szépség és a szabadság ünnepe, amit együtt építettünk fel.          

Köszönjük, hogy Te is velünk tartasz!

 

Oszd meg az ismerőseiddel

Többi cikk

{{::article.Title}}
{{::article.Title}}

{{UI.LoadingMessage}}
[View|Representative_Attach_Not_Available]