Sütik: Honlapunkon sütiket alkalmazunk. Olvass tovább a sütikről itt. Bezár
Bezár
You have changed campaigns but your basket has not changed.
You have changed campaigns hence your basket has updated accordingly.

Jóga otthon?

Megmutatjuk, hogyan indulj el!

Otthoni jóga

Mindig is szeretted volna kipróbálni a jógát, de sosem volt rá időd? Amennyiben azok közé tartozol, akiknek most valamivel több idejük jut magukra, mindenképp olvasd el a cikkünket. Azonban akkor is érdemes két percet cikkünkre szánnod, ha mindennapjaid a járványhelyzet ellenére is zsúfoltak, hiszen megláthatod, hogy egy alig tíz-tizenöt percet igénylő napi gyakorlatsorral sokat tehetsz egészséged érdekében.

Különíts el egy kis sarkot magadnak!

A jóga remek eszköz az izmok erősítéséhez, nyújtásához, fantasztikus alakformáló mozgásforma, amely segít csökkenteni a stresszt, s megnyugtatni elménket. Ugye milyen remekül hangzik? Nincs megerőltető ugrándozás, amivel az őrületbe kergetnéd a szomszédokat. Elegáns, lassabb mozdulatokról van szó, nincs szükséged különleges állóképességre vagy speciális felszerelésre ahhoz, hogy megtedd az első lépéseket. Akár most azonnal elkezdhetsz jógázni.

Első lépésként jelölj ki egy állandó helyet, ahol ezentúl jógázni szeretnél. Ez lesz a te kis saját jóga sarkod. Lehetőség szerint legyen ez egy világos és csendes szeglete a lakásnak, legyen elég helyed a gyakorlatokhoz. Amennyiben teheted és szeretnéd, érdemes kicsinosítani ezt a kis sarkot, hogy megadd a hely hangulatát.

Remek ötlet például illatosítót elhelyezned a közelben. Válogass dekoratív illatosítóinkból, melyek nem csak finom illatukkal, de stílusos megjelenésükkel is jobb kedvre derítenek és segítenek ráhangolódni a jógára.

Illatosító

Amire szükséged lesz

Érdemes lecserélned otthoni ruháidat sportosabb darabokra, még akkor is, ha a lakásban edzel. Nem kell drága, speciális sportruházatra gondolni, bármi megfelel, ami kényelmes, például egy egyszerű leggings és egy laza top. Érdemes beszerezned egy jógaszőnyeget, egyszerűen rendelhetsz online is! Mielőtt azonban elkezded az jógát, ne feledd, hogy krónikus betegségben szenvedőknek, valamint terhes nőknek az első trimeszterben nem javasolt a jóga.

Jógaszőnyeg

Rendszeresség

Tűzz ki egy időpontot, amit be tudsz illeszteni a napi rutinodba, hogy minden nap azonos időben jógázhass. Eleinte érdemes legfeljebb 15- 20 perces gyakorlatokkal kezdened, ami minden nap belefér. Már ez a napi néhány perc is jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy hatékonyabban tudd kezelni a stresszt, nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb lehess. Akár naponta több alkalommal is végezhetsz gyakorlatokat, például különféle nyújtásokat reggelente, a Napüdvözlet gyakorlatsor például szuper napindító lehet, lefekvés előtt pedig ennek párja a Holdüdvözlet.

Jóga

Hogyan jógázz helyesen?

Mielőtt leterítenéd a jógaszőnyeget, érdemes megnézned néhány online jóga órát, hogy lásd, pontosan hogyan tudod helyesen felvenni az egyes pózokat (ászanákat).

Kezdőként nem egyszerű eligazodni a rengeteg póz között, hiszen több mint 300 ászanáról beszélünk. Szakértők kezdők számára 7 alap ászanát ajánlanak, amelyek remek bevezetés nyújtanak a jóga világába: 1. Hegypóz, 2. Lefelé néző kutyapóz, 3. Deszka póz, 4. Fa póz, 5. Ülő előrehajlás/ Térd-homlok nyújtás, 6. Barlang póz, valamint a 7. Gyermekpóz. Ha mind a hét ászanát megtartod 5-10 lassú, mély lélegzetvételig, együtt egy kiváló kezdő gyakorlatsort alkotnak, amelyet minden nap elvégezhetsz.

1.

 Hegypóz

2.

 Lefelé néző kutyapóz

3.

Deszka póz

4.

Fa póz

5.

Ülő előrehajlás/ Térd-homlok nyújtás

6.

Barlang póz

7.

Gyermekpóz

 

Relaxálás a gyakorlatok után

Hasznos lehet, ha a jóga előtt be tudsz iktatni egy gyors zuhanyt. A zuhanyozást jóga után viszont nem javasoljuk. Az gyakorlat során a vérkeringésed felélénkül, a tested hőmérséklete pedig megemelkedik, így nem ajánlatos testedet újabb hőhatásnak kitenni, amely szükségtelen stresszhatást jelent szervezetednek, ez pedig akár immunrendszered meggyengülését is előidézheti, amit a jelenlegi helyzetben mindenképp érdemes elkerülni. Abban az esetben, ha megizzadtál jóga közben, egy frissítő hideg zuhany lesz a megoldás. A hideg víz testmozgás után jótékony hatással van a megerőltetett izmokra és inakra, segít erősíteni az immunrendszert.

A relaxálás részeként próbáld ki Aromatherapy kozmetikumainkat. Válogass íncsiklandó, energizáló citrusokat, nyugtató levendulát vagy stresszoldó eukaliptuszt és borsmentát tartalmazó termékeink közül; frissítik és finom illattal vonják be a helyiséget és bőrödet is.

Aromatherapy

Oszd meg az ismerőseiddel

Többi cikk

{{::article.Title}}
{{::article.Title}}

{{UI.LoadingMessage}}
[View|Representative_Attach_Not_Available]